vineri, 20 martie 2009

Budinca de macaroane la cuptor


500 g paste (spirale, penne)
500 g branza proaspata de vaci
5 oua
4 linguri zahar
2 vanilii
stafide
putina coaja rasa de lamaie
putina sare
unt si pesmet pt. uns tava

Se pune apa la fiert cu putina sare, iar cand fierbe adaugam pastele si dam focul pe mic (eu am folosit paste Monte Banato, sunt f.bune si cele italienesti). Cand pastele sunt aproape fierte (sa nu fie terciuite), se scurg si se lasa putin la racit. Cand s-au racit, se adauga branza de vaci, 4 galbenusuri, 4 linguri rase de zahar, 2 vanilii, putina coaja rasa de lamaie si se amesteca usor ca sa se incorporeze. Separat, se bat 5 albusuri (al 5-lea galbenus il lasam deoparte) si se incorporeaza usor in compozitie. Se unge o tava mai inalta (ca de friptura) cu unt si presaram pesmet si adaugam 1/2 din compozitie, apoi presaram stafidele si adaugam restul compozitiei. Deasupra, in colturi si in mijloc, punem cate o bobita de unt (cat o boaba de mazare) si dam la cuptorul incins in prealabil pe randul din mijloc. Lasam cca 30-40 min, scoatem tava si ungem din loc in loc cu galbenusul lasat deoparte. Mai dam la cuptor inca 20-30 min pana budinca devine aurie, bine facuta. Se lasa la racit, apoi se taie si eventual se serveste cu zahar pudra.
Pun si o poza cu tava pe care am folosit-o eu:



3 comentarii:

  1. Arata super, cred ca si gustul e la fel! Multumim pentru reteta, trebuie incercata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut aseara reteta. Inca nu am gustat-o, dar pot sa spun ca mi s-a parut mai multa munca decat la o placinta complicata. Oricum, n-am inteles faza cu ouale batute separat si galbenusul pastrat pentru mai tarziu. Am urmat indicatiile, dar mi-au parut inutil de complicate.

    Nu cred ca o sa ramana intre retele mele preferate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Albusurile batute spuma au rolul de a pufa budinca. Nu e acelasi lucru daca adaugi ouale nebatute. Eu fac de foarte mult timp aceasta budinca si in afara de fierberea pastelor si asteptatul sa se coaca nu e nimic complicat. Iti multumesc ca ai incercat! :)

    RăspundețiȘtergere