luni, 30 martie 2009

Lasagna

500 g carne macinata porc
un pachet foi Lasagna Monte Banato
1 morcov razalit
o felie telina razalita
1 ceapa taiata julien
2 catei usturoi taiat marunt
1/2 borcan pasta rosii Bunica
unt
faina
1/2 l lapte
100 g cascaval ras
nucsoara
ulei de masline (am folosit eu)
cascaval ras pt. pus deasupra

Mai intai pregatim sosul de carne numit ragu astfel: in 3-4 linguri ulei calim ceapa pana devine putin sticloasa, apoi adaugam morcovul si telina razalite marunt si lasam cca 1 min pe foc mic, invartind sa se nu arda, apoi adaugam si usturoiul. Adaugam carnea si lasam putin sa se caleasca impreuna cu legumele, invartind cu o lingura de lemn.

Adaugam cca 2-3 polonice supa clara de carne sau apa (eu am pus supa), sare, piper si vreo 3-4 linguri bune de pasta rosii. Lasam asa pe foc mic cca 30-40 min, invartind din cand in cand sau mai completand eventual cu apa cat de gros se doreste sosul.

Preparam apoi sosul bechamel astfel: punem la topit cca 4 linguri unt, apoi tragem de pe foc si adaugam 4 linguri rase faina si amestecam bine. Incet incet adaugam laptele rece amestecand bine pt. a nu se forma cocoloase, apoi mai dam putin la foc pana se ingroasa putin ca un aluat de clatite mai gros. Tragem de pe foc si adaugam sare, piper si cca 1 lingurita de nucsoara (dupa gust). Cand se raceste, adaugam cele 100 g de cascaval ras.

Ungem o tava de cca 20x30 cm cu unt ca sa o avem pregatita.
Trecem apoi la pregatirea foilor. Desi pe cutie scrie ca nu se fierb in prealabil, eu totusi le-am fiert putin. Punem o oala mai mare cu apa la fiert. Cand fierbe adaugam sare si cca 5-6 linguri ulei, apoi adaugam pe rand una cate una, 5 foi de lasagna. Cu o paleta incercam sa le desprindem in apa, invartind putin cu paleta. Se scot dupa aprox. 1 min (sa nu fie nici chiar fierte, doar inmuiate binisor) pe o tava si cat sunt calde incercam usor sa le desprindem, altfel se intaresc si raman prinse. In acest timp punem alta tura la fiert.


Cand foile scoase le-am desprins, se aseaza in tava asa incat sa nu se suprapuna (eu le-am economisit la sange pt. ca altfel nu-mi ajungeau pt. cele 5 randuri de lasagna). Stratul pus in tava se unge bine cu sos bechamel, apoi punem un strat de sos de carne. Apoi iar foi lasagna fierte si desprinse. Se repeta aceasta astfel incat la final trebuie sa arate asa:

1. -foi-sos bechamel-sos ragu
2. -foi-sos bechamel-sos ragu
3. -foi-sos bechamel-sos ragu
4. -foi-sos bechamel-sos ragu
5. -foi-sos bechamel-cascaval ras

Dam totul la cuptorul incins in prealabil cca 20 min. Scoatem si presaram deasupra cascaval si mai lasam 10 min pt. gratinare. Se serveste calda.

Este o mancare foarte consistenta, insa necesita timp si migala pt. preparare. Insa rezultatul merita, fiind delicios! :)















































Un comentariu:

  1. Imi lasa gura apa ... desi am mancat lasagna in weekend, as putea-o lua de la capat la orice ora ;)

    RăspundețiȘtergere