marți, 21 aprilie 2009

Kinder pingui


Este o prajitura deosebit de buna si interesanta ca si gust datorita combinatiei dintre blatul de cacao, glazura de ciocolata neagra si delicatetea cremei cu frisca. Si sa stiti ca doar pare complicata! ;)

Ingrediente:
10 oua
4 linguri rase zahar (mie nu-mi plac prajiturile foarte dulci)
5 linguri pline pesmet
5 linguri miere
5 linguri pline faina
5 linguri pline cacao
2 linguri lapte
270 ml ulei (mie mi-au iesit 26 linguri ulei)
2 prafuri de vanilie
1,5 pachete praf de copt Dr.Oetker
sare

Se bat cu mixerul cele 10 galbenusuri cu zaharul si vanilia pana devine o crema consistenta. Se adauga treptat pesmetul, faina, praful de copt, cacao si se amesteca incet cu o spatula pana se incorporeaza totul. Apoi incet se incorporeaza laptele, uleiul si mierea. Se bat albusurile spuma tare si se incorporeaza usor la compozitia anterioara. Acesta se separa in 2 parti egale si se coc pe rand 2 foi intr-o tava de dimensiune 25x35 tapetata cu hartie de copt (mie mi-a placut dimensiunea tavii caci blatul a iesit numai bun, nu foarte subtire). Foile se coc timp de 12 min in cuptorul preincalzit. Nu se dezlipesc de pe hartie decat dupa racire.
Crema:
700 ml frisca naturala Dorna cu ~30% grasime
3 linguri lapte
2 linguri miere
2 pachetele intaritor frisca
2 plicuri vanilie
1 fiola de vanilie butter vanille

Frisca naturala necesita a fi mixata mai mult timp, insa merita osteneala, e altfel la gust. Cand este tare, se adauga laptele, mierea, intaritorul de frisca, vanilia. Se mai bate pana devine crema omogena si apoi se da la rece pana montam prajitura.

Glazura 1:

120 g ciocolata amaruie (eu am folosit Kandia)
70 g unt
1 lingura apa
2 linguri ulei

Se amesteca toate pe foc fara a se fierbe. Cantitatea de ciocolata mi s-a parut cam multa, data viitoare voi injumatati cantitatea. Se lasa la temperatura camerei pana se ingroasa putin, apoi se incepe asamblarea prajiturii astfel:
Prima foaie, apoi jumatate din crema, apoi glazura 1, apoi cealalta jumatate de crema, apoi a 2-a foaie cu hartia de copt in sus, apoi glazura a 2-a.

Glazura a 2-a:

220 g ciocolata neagra
100 g unt
3 linguri ulei
1 lingura apa
1 lingura zahar praf

Si din aceasta glazura se pot injumatati cantitatile. Mie mi-a ramas si am aruncat-o :(. Se amesteca toate pe foc fara a se fierbe.

Dupa asamblare si dupa ce s-a racit, se da la rece cateva ore. Se taie cu cutitul inmuiat in apa fierbinte.




2 comentarii: